بازدید: 20 بازدید
25 کتاب علمی‌ تخیلی که نباید از دست بدهید

25 کتاب علمی‌ تخیلی که نباید از دست بدهید

از دسته محبوب ترین کتبی که از طرفداری زیادی در بین افراد بهره مند است، می توان به رمان های تخیلی اشاره کرد. اگر شما نیز علاقه مند به خواندن این نوع کتاب ها هستید، بهتر است در ادامه با 25 کتاب علمی‌ تخیلی که نباید از دست بدهید با ما همراه باشید. خواندن کتاب های تخیلی یکی از هیجان انگیزترین تجاربی است که شما را وارد دنیای افسانه ای می کند.

1. تلماسه

این کتاب از فرانک هربرت آمریکایی یک مجموعه هشت جلدی از 20000 هزار سال آینده کهکشان ها می باشد. که در لیست 25 کتاب علمی‌ تخیلی که نباید از دست بدهید قرار دارد.

2. دختری که به اعماق دریا افتاد

اکسی اوه در این کتاب افسانه ای درباره مینا و ماجراجویی های او برای نجات برادرش صحبت می کند.
3. مغازه خودکشی

از کتب تخیلی ژان تولی می توان به این کتاب اشاره کرد که در آن مردم به سختی زندگی می کنند و پسر بچه ای سعی در تغییر جامعه و خانواده دارد.

4. سفر به انتهای دنیا

جدی لین اندرسیون در این کتاب به دنیایی پرداخته است که زندگی در آن بدون  مشکل و دغدغه می باشد.

5. ربات آدم کش

مارتا ولز در ربات آدم کش به شرح ماموریت های بین سیاره ای پرداخته است که ماجراجویی خطر آفرین می باشد. این کتاب به عنوان یکی از بهترین انواع 25 کتاب علمی‌ تخیلی که نباید از دست بدهید قرار گرفته است.

6. مریخی

اگر درباره حیات در کره مریخ علاقه مند هستید، این کتاب اندی ویبر برای شما جالب و هیجان انگیز خواهد بود.

7. فارنهایت 451

ری برادبری آرمانشهرهایی را نشان می دهد که همه در آن شاد و خوشحال بوده و حقیقت چیز دیگری است.

8. داس مرگ

نیل شوسترمن در داس مرگ دنیای جالبی را معرفی می کند که در آن یک زندگی همیشگی و طولانی وجود دارد و در لیست 25 کتاب علمی‌ تخیلی که نباید از دست بدهید قرار دارد.

9. پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

توشیکازو کاواگوچی در این کتاب تخیلی از یک کافه منحصر به فرد حرف می زند که در آن به کمک یک فنجان قهوه گرم و یک صندلی، آدم ها می توانند به گذشته سفر کنند.

10. فرنکشتاین

مری شلی در این کتاب به ماهیت زندگی و مرگ، جاودانگی و مهندسی ژنتیک به صورت علمی تخیلی پرداخته است.

11. مترو 2033

این کتاب اثر روسی دمیتری گلوخوفسکی می گوید در سال 2033 مردمی که زنده مانده اند در پیچ و خم های تونل زیر زمینی مسکو زندگی می کنند.

12. کتابخانه نیمه شب

یکی از 25 کتاب علمی‌ تخیلی که نباید از دست بدهید این کتاب است. از کتب مت هیگ می توان به این کتاب اشاره کرد که تصوری بین مرگ و زندگی می باشد که در قالب یک داستان تخیلی فانتزی است.

13. مرگ به وقت بهار

مرسه رودوردا در این کتاب سیک رئالیسم جادویی را با زندگی نامه یک پسرک روستایی شهر می دهد که با آئیین های عجیب خود زندگی می کند.

14. ارباب حلقه ها

از پرطرفدارترین کتاب های جی آر آر تالکین ارباب حلقه هاست که در آن یاران حلقه به دنبال شخصیت های مفقود شده هستند.

15. هری پاتر

کتاب های هری پاتر از جی کی رولینگ مجموعه ای رمان های تخیلی از یک مدرسه جادویی می باشند. این مجموعه کتب از هری پاتر، فوق العاده پر طرفدار بوده و در بین جوانان بی نظیر است. پس می توان گفت یکی از بهترین ها در لیست 25 کتاب علمی‌ تخیلی که نباید از دست بدهید قرار دارد.

16. پانصد میلیون ثروت بانو بیگم

ژول ورن در این کتاب شگفت انگیز به سرگذشت آدولف هیتلر و ظهور نازیسم پرداخته است. که در آن شخصیت اصلی به صورت غیر قابل پیش بینی ثروتی به دست می آورد.

17. حماسه ویچر: بانوی دریاچه

آندژی ساپکوفسکی در این کتاب ناگهان خود راد در دنیای عجیبی می بیند که معنایی نداشته و مرزی برای آن تعیین نشده است.

18. آلیس در سرزمین عجایب

لوئیس کارول در این کتاب سرگذشت دختری را بازگو می کند که بزرگترین فانتزی های کلاسیک دنیا را تجربه می کند. آلیس در این سرزمین عجیب و غریب، با موجودات تخیلی حرف زده و به جنگ با بدان می پردازد.

19. کشتن شوالیه دلیر

هاروکی موراکامی در این کتاب درباره شوالیه ای جذاب و دلیر صحبت می کند که نقاش بوده و فراز و نشیب های زیادی را پشت سر می گذارد.

20. وارکرفت: روان اهریمن

ریچارد ای ناک در این کتاب به داستان فانتزی می پردازد که کراسوس و مالفوریون در آن به دفاع از الف های شب در برابر لشکر سوزان می پردازند. این کتاب از دسته 25 کتاب علمی‌ تخیلی که نباید از دست بدهید.

21. داستان پریان

استیون کینگ در داستان پریان از جهانی می گوید که در آن کار ناممکنی نیست و پسر بچه ای به نام چارلی قهرمان یک سفر می شود.

22. طوفان شمشیرها

جرج آر آر مارتین در این کتاب از مجموعه نغمه آتش و یخ به روایت جدال پادشاهان و اشراف می پردازد که راجع به یک قلمرو خیالی صحبت می کند.

23. کافکا در ساحل

هاروکی موراکامی در این کتاب به روایت ساحلی با زاویه جادویی و عجیب و غریب می پردازد که به عنوان بهترین رمان فانتزی 2006 شناخته شد.

25. تخم مرغ های شوم

میخائیل بولگاکف در این کتاب جامعه شوروی را به سخره می گیرد که در آن اکتشافات جنجالی یک پروفسور نابغه را شرح می دهد که به جای نجات مردم فاجعه درست می کند.

کلام آخر

از دسته کتبی که هیچ وقت خواندن آن ها تکراری نشده و همیشه برای همه گروه سنی جذاب هستند، کتاب های تخیلی می باشند. به صورت کلی، این کتاب ها با موضوعات ترسناک، علمی، اسرار آمیز در هم آمیخته می شوند که می توانید با توجه به سبک مورد علاقه خود، هر یک از آن ها را مورد مطالعه قرار دهید. این کتب توانسته اند بخش مهمی از محبوبیت را در بین علاقه مندان به دست آورند. پس بهتر است که خواندن این کتاب ها را در لیست ذکر شده از دست ندهید.

مطالعه بیشتر